Over de Lidl Voedselprijs
Een betere wereld begint op… je bord!
Veranderingen en vernieuwingen in de voedingssector zijn een enorme kans voor een duurzame samenleving. 20 tot 35% van de uitstoot van broeikassen wordt veroorzaakt door zowel de productie als de consumptie van voedingsmiddelen die dagelijks op ons bord liggen. Heb jij een duurzaam idee op het gebied van voedsel? Dien dan jouw idee uiterlijk 6 juni in en maak kans op de ‘Lidl Voedselprijs’.
De winnaar van 2020
Vorig jaar werd de Lidl Voedselprijs gewonnen door Wakuli. Wakuli wil de koffietransitie versnellen door duurzame lange-termijn relaties aan te gaan tussen boeren en consumenten. De boeren waarmee Wakuli samenwerkt verbouwen hun koffies duurzaam door afvalstromen te herwaarderen en de ecosystemen in stand te houden. Ook in de keten van boon tot kop vermindert Wakuli de milieu-impact. Wakuli ondersteunt coöperaties die gericht zijn op het verbeteren van de sociale en economische situatie van de lokale samenleving met behoud van cruciale traditionele kennis.
Over Lidl en duurzaamheid
Lidl staat midden in de samenleving en wil als supermarkt, nu en in de toekomst, het beste voor haar klanten en de wereld om haar heen. Daarom neemt Lidl in het dagelijks handelen op tal van fronten verantwoordelijkheid. Zo komt het assortiment in tot stand met extra aandacht voor mens, dier en milieu. Ook richt Lidl als kostenbewuste organisatie haar bedrijfsvoering efficiënt in en wordt er van nature zuinig omgegaan met grondstoffen en energie, en zo min mogelijk verspild. Zo wordt duurzaamheid voor iedereen in Nederland toegankelijk en betaalbaar. Lidl is voor het zevende jaar op rij trotse partner van Duurzame Dinsdag en brengt met de Lidl Voedselprijs’ een nieuw duurzaam initiatief naar een hoger plan.